WRZESIEŃ
Cykl tematyczny
|
Temat
|
Sposób realizacji
|
Witaj szkoło!
|
Organizacji pracy w nowym roku szkolnym
|
Założenie
i prowadzenie dokumentacji.
Opracowanie
rocznego programu opiekuńczo –
wychowawczego
świetlicy.
|
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego
|
Uroczystość
z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2019/20.
|
|
Poznajemy zwyczaje oraz tradycje naszej świetlicy
|
Poznajemy się
|
Powitanie
uczestników świetlicy. Zapoznanie z regulaminem i zasadami
obowiązującymi w świetlicy, przypomnienie zasad BHP, oraz zasad poruszania
się po terenie szkoły.
|
Nasza świetlica
|
Zapoznanie
z tradycjami i obyczajami świetlicy szkolnej oraz planem dnia i formami pracy
w świetlicy.
Analiza
regulaminu świetlicy. Wykonywanie elementów do dekoracji świetlicy. Prace
organizacyjno - porządkowe w świetlicy. Pogadanka n/t poszanowania gier
i zabawek świetlicowych. Co zrobimy w świetlicy, aby było miło, przyjemnie,
wesoło i ładnie – nasze wspólne pomysły.
|
|
|
Wspomnienia z wakacji
|
Wspomnienia
z wakacji – rysowanie kredami na kolorowym tle. Pocztówka z wakacji –
malowanie farbami.
Opowiadanie
przeżyć wakacyjnych. Zapoznanie z mapą Polski i odszukiwanie wakacyjnych
miejscowości, tworzenie rebusów i zagadek o tematyce wakacyjnej; środki
lokomocji dawne i współczesne.
|
Dbamy o nasze bezpieczeństwo
|
Bezpieczna droga do szkoły i ze szkoły
|
Zapoznanie
z zasadami bezpiecznego poruszania się po chodniku, przechodzenia przez
ulicę.
Czytanie
wiersza W. Chotomskiej pt.: „Gdy zamierzasz przejść ulicę”. Burza mózgów: „Po
co są znaki drogowe?”.
|
Czy znasz znaki drogowe?
|
Poznanie
podstawowych znaków drogowych (zakazu, nakazu, informacyjne, ostrzegawcze).
Konkursy
plastyczne: „Bezpieczne przejście przez ulicę”. „Moja droga do szkoły”.
Wykonanie znaków drogowych i
sygnalizacji świetlnej z plasteliny, patyczków, kolorowanie znaków.
|
|
Bezpieczna szkoła
|
Gry i zabawy ruchowe na świeżym
powietrzu, zasady
bezpiecznej zabawy w budynku szkolnym.
Przypomnienie
zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie
szkoły:
korytarzu, toalecie, sali gimnastycznej, szatni.
|
|
Żegnamy lato, witamy jesień
|
Nadchodzi jesień
|
Rozmowa na
temat zmian zachodzących jesienią w przyrodzie. Spacer w okolicach
szkoły – poszukiwanie oznak jesieni, zbieranie kolorowych liści.
Rozmowy na
temat cykliczności pór roku. Określenie charakterystycznych cech jesieni.
Układanie
krzyżówek z hasłem jesień (praca w grupach).
Zapoznanie
z nowymi technikami plastycznymi – rozwijanie zdolności manualnych, wykonanie
drzewa jesiennego, słoneczników. Wykonanie gazetki pt.: „Jesień”.
|
Żyjemy zdrowo
|
Rozmowa na
temat hasła „Żyjemy zdrowo i dbamy o swoje zdrowie”. Wykonanie prac na
temat zdrowia (technika dowolna).
|
|
Jak tworzyć kartki pocztowe
|
Historia kartki pocztowej
|
Zapoznanie
uczniów z historią kartki pocztowej. Objaśnienie podstawowych zasad pisania
kartek.
|
Dzień chłopaka
|
Redagowanie
życzeń, projektowanie i wykonywanie kartek pocztowych.
|
Realizacja stałych form pracy: pomoc w odrabianiu prac
domowych, głośne czytanie literatury dziecięcej, zabawy w grupach koleżeńskich,
gry stolikowe, zajęcia relaksacyjne, rozwiązywanie zadań logicznych
(łamigłówki, układanki), zajęcia ruchowe (w tym na świeżym powietrzu), zajęcia
komputerowe, prace porządkowe i dekoracyjne, rozmowy na tematy poruszane przez
uczniów.